Tuesday 16 October 2012

karya SAYA dengan dengan adik angkat saya~kenangan bersama die~

INI YG LANZ MENGARANG:

pertama kali mengenalimu
melalui bekas buah hatimu
kau pada masa itu belum mengenaliku
hingga aku terjumpa facebook kau
lalu add sebagai kawan
aku menanti beberapa hari untuk kau approve request friendku..
setelah aku buka facebook ku beberapa hari kemudiannya
aku lihat notification ada nama kau approve aku
lalu aku ucapkan THANK 4 APPROVE,
kau pun jawab WELCOME
sejak itu lah tali persahabatan bermula

"TERBAIK"...kata pertama yang kau asyik sebut
sudah menjadi trademark kau pada masa itu
lalu aku berkenalan dengan kau lebih rapat lagi
lepas itu ,aku panggil kau BOBOIBOY
sebab kau minat giler cita tu
dan kau beri aku gelaran ku TOK ABA
aku ikut je apa yang dia gelar

tidak lama perkenalan kami berdua
hubungan persahabatan kian rapat
kau pertama kali agak aku
berjumpa dengan MPP sesi petang
sehingga hampir semua MPP sesi petang kenal dengan aku
ada mereka panggil aku abg lanz serta ada juga panggil ku TOK ABA
aku suka dengan gelaran itu..YEAH!!!

hubungan silaturahim kian erat dan rapat
bagai abang dan adik
antara aku dan kau
akhirnya kau jadi adik angkatku
menambahkan keharmonian dalam tali ikatan persaudaraan kita
bagai aur dengan tebing

ADIK ANGKATKU YG KARANG:

apa yang sama tentang kita ialah
kedua-dua minat sukan bola sepak..GOALLLLL!!!!
meskipun kita tidak menyokong kelab yang sama
kelab kegemaranku ialah CHELSEA,REAL MADRID SERTA GERMAN
minatmu pula pasukan MANCHESTER UNITED,BARCELONA SERTA SEPANYOL
BEBRBEZA.....
TETAPI
berkongsi minat yang sama
iaitu bola,BOLA,bola,BOLA,bola,BOLA,bola,BOLA....
muka pun dah macam bola...
tapi
satu je yang kita sepakat!!
KITA SOKONG HARIMAU MUDA!!!
KITA SOKONG HARIMAU MALAYA!!!
~~~~~~~KITA SOKONG MALAYSIA!!!NGAAAAUUUMMMM....

JOGATHON..
HARI TU aku rasa nervous sekali
kerna aku tidak yakin yang aku akan dapat tempat top 10
tapi,kau beri aku semangat
Namun ,tiada kesan terhadap diriku
waktu berlari ,aku ditinggalkan jauh oleh peserta-peserta yang lain
hampir ke garisan penamat
aku melihat kau berlari di hadapanku
saat itulah aku bangkit untuk berjuang ke akhir garisan
akhirnya
aku berjaya memecut pelari yang lain
dan berjaya mendapat tempat ke-5

sukan antara rumah
kita sama-sama rumah JINGGA
hari itu
tragedi melandaku
aku cedera pada bahagian pergelangan kaki
sakitnya bukan kepalang
tapi
aku tetap juga nak berlari
kerana.........
aku dah berjanji dengan kau yang aku akan mendapat medal..
masa itu aku tidak dapat memecut dengan sepenuhnya
kerana kecederaanku makin teruk
100m,200m,4 kali 100m dan 4 kali 400 m
semuanya selamatku harungi
tiba-tiba
namaku diumum sebagai pelari tempat ke-3 dalam acara 200m
medal gangsa di tanganku
kini dapatku buktikan yang aku telah memenuhi janjimu
TERIMA KASIH KERNA MEMBERIKAN SEMANGAT KEPADAKU

sesaat,seminit,sejam,1 hari,1minggu,1 bulan,1 tahun
masa yang meninggalkan kita dengan seribu satu kenangan
kenangan yang pahit serta manis
tahun 2012 tahun terakhirmu di SMKKS
dan tahun 2012 juga tahun kita menempuh peperiksaan awam
aku bakal menempuh PMR
kau pula STPM
MARI KITA BERJUANG BERSAMA-SAMA
SENJATA KITA HANYALAH ILMU
SEMOGA BERJAYA KELAK
"A" DALAM TANGAN !!SO JANGAN BIARKAN "A" TERLEPAS
KEJAR "A" SAMPAI DAPAT...
YANG MENENTUKAN KEJAYAAN KITA..

HASIL TULISAN:LANZ DAN MC ANDRIANO LEO(DIK ANGKAT)







No comments:

Post a Comment