Friday 21 December 2012



kertas pesanan dari cikgu sejarah SEMASA SPM 2010
isi kandungan

KENAPE SAYE GAGAL SEJARAH/TIDAK DAPAT A:

MALAS-aku mesti padamkan 'virus M ni.jika tidak "aku gagal seumur hidup"

MENGANTUK-"sebab Aku kurang oksigen dan 'mind set' dah mempengaruhi diri"

KELAS BISING-"siapa dalam kelas aku kalau bukan aku.jadi,siapa yang bising kalau bukan aku:..:)

BANYAK SANGAT FAKTA,TAK INGAT LA-sebab itu lah aku perlukan peta minda ,jadual ,carta,dan latihan tip top.aku manusia ,bukan komputer yg terima maklumat terus 'save' sampai bila2.(tapi ,kalau kena virus,komputer pun kalah)

TIADA PELUANG DAPAT A-"SIAPA KATA?aku yg kata .tapi,cikgu kata boleh dapat A.sebab dalam sejarah pemeriksa cari isi untuk beri markah,bukan cari kesalahan untuk tolak markah"

BACA TAPI TIADA DALAM PEPERIKSAAN-"tidak semua masuk dalam peperiksaan ,sebab silibus banyak tapi masa peperiksaan singkat..lagipun ,aku bukan ahli nujum...":D

LEBIH UTAMAKAN PELAJARAN LAIN-"aku yg tutup peluang sendiri untuk kumpul A yg banyak

TIDAK MINAT-bukan ke sejarah juga ilmu,ilmu wajib dituntut.kalau tidak,aku berdosa!takkan nak tambah dosa lagi

RINGKAS SANGAT CIKGU AJAR-supaya anak-anak murid cikgu faham dan cepat ingat

MENGANTUK MASA BACA BUKU-kalau tak pegang pen atau pensil untuk menggaris dan mencatat ,baca novel cinta pun aku boleh tidur..siap berdengkur...:D

KELIRU DENGAN SOALAN-bertindak mengikut arahan,jawab soalan mengikut yg disoal

SUSAH-kalau tidak berlatih,memang susah.dulu,aku belajar mengiring ,meniarap,merangkak,memapah,berjalan tapi jatuh,berlari pun jatuh.tapi ,skrg ok je...

kurang ulangkaji dan latihan-dah tahu punca,bertindaklah....


KESIMPULANYA WAHAI ANAK-ANAK DIDIK CIKGU HANYA AKU YANG BOLEH SELESAIKAN MASALAH NI.TAPI....SIAPA AKU EK??????????

DARIPADA CIKGU TUNKU AIDAYUHANNA

No comments:

Post a Comment